COMUNICAT

csm_tbÎn perioada 18.05.2015 – 19.06.2015 a fost efectuata, in cadrul Clubului Sportiv Municipal Bucuresti, o misiune de audit financiar de catre Curtea de Conturi a Municipiului București, privind activitatea si situatiile financiare aferente perioadei iulie 2013 – 31.05.2015.

In spiritul transparentei si al unei mai bune comunicari, incepand de astazi, regasiti pe site-ul oficial al institutiei noastre toate rapoartele organismelor de control si audit, precum si demersurile efectuate de CSM Bucuresti pentru implementarea de proceduri si optimizare a activitatii. Aceste materiale sunt publice si pot fi consultate si pe site-urile oficiale ale organismelor care au efectuat controale/misiuni de audit in cadrul institutiilor noastre.

 

Activitatea sportiva trebuie inteleasa ca o activitate atipica

Carentele legislative, interpretarea defectuoasa a unor legi, hotarari de guvern, ordonante de guvern, regulamente etc., vor ingreuna de fiecare data buna desfasurare a activitatii unui club sportiv-institutie publica, pe fondul unei lipse acute de personal de specialitate si a unei grile de salarizare foarte mica.

Lipsa unei legislatii favorabile fenomenului sportiv din Romania (vezi legea sponsorizarii si legea voluntariatului) priveaza managerul sportiv de posibilitatea utilizarii celor mai importante parghii manageriale si il transforma dintr-un manager intr-un cersetor.

Pe acest fond, coroborat cu

  • Imposibilitatea acordarii de prime pentru rezultatele de la nivel national, dar mai ales a primelor de obiectiv intermediar (joc/etapa/proba);
  • Imposibilitatea incheierii de contracte de munca cu sportivii&personalul tehnic in cadrul cluburilor sportive-institutii publice;
  • Lipsa cu desavarsire a bazelor sportive aflate in administrarea institutiei noastre si implicit a unui buget de fonduri proprii consistent;
  • Lipsa de personal, dar si a unui sediu de dimensiuni suficiente;

ne regasim in situatia in care, institutia publica Clubul Sportiv Municipal Bucuresti se confrunta cu sincope, ca tot sportul romanesc de altfel.

De asemenea, trebuie mentionate cateva aspecte importante privind activitatea institutiei in perioada iulie 2013 – Iulie 2015:

  1. La solicitarea expresa a Consiliului General al Municipiului Bucuresti a fost demarata incepand cu luna octombrie 2013 implementarea proiectului Centrul de Copii si Juniori. Daca in luna iulie 2013 aveam un numar total de 231 de sportivi (10 copii, 77 juniori, 17 tineret si 127 de seniori), incepand cu anul sportiv 2013-2014 CSM Bucuresti are numar fluctuant de aproximativ 7346 de sportivi (6.400 de copii selectionati, 338 de copii care fac parte din echipele centralizate pe ramura de sport, 393 de juniori, 78 sportivi la sectiunea tineret si 137 sportivi la seniori). Aceste cifre pot fi regasite aici (Viziune). Odata cu demararea proiectului C.C.J. si a proiectului de reorganizare a clubului, au fost comunicate Consiliului General al Municipiului Bucuresti/aparatului administrativ al P.M.B., ca aceste demersuri vor necesita sprijin in sensul modificarii R.O.F. & Organigrama, dar si corectii/rectificari bugetare. In acest sens au fost intocmite note de fundamentare aprobate de catre Consiliul de Administratie al C.S.M. Bucuresti si depusa documentatia. Activitatea institutiei in anul fiscal 2014 a avut de suferit ca urmare a aparitiei echipelor centralizate de copii si juniori, incepand cu luna iunie – dupa Turneul Final din cadrul Centrului de Copii si Juniori. Aparitia acestor echipe a condus la o multiplicare implicita a cheltuielilor!

Desi a fost depusa documentatia pentru o rectificare pozitiva a bugetului pentru anul 2014 inca din luna august si am primit asigurari ca aceasta rectificare va fi aprobata, la sedinta din noiembrie 2014 aceasta nu a mai fost aprobata, inregistrandu-se la 31.12.2014 o depasire a angajamentelor bugetare in valoare de 3.267.222 lei. In acest sens ordonatorul de credite, directorul general Constantin Caliman, a fost amendat, urmand sa fie implementate masurile impuse de auditor.

  1. Rezultatele clubului nostru, atat in anul sportiv 2013-2014, dar mai ales in 2014-2015 sunt incomparabile cu cele din perioada 2007-2013, CSM Bucuresti avand in sezonul 2015-2016 un numar de 4 echipe angrenate in competitiile europene (handbal feminin – EHF Champions League, handbal masculin – EHF Cup, volei feminin – CEV Cup, volei masculin – Balcanik Cup), dar si rezultate deosebite la sporturile individuale (atletism, sah).
  2. CSM Bucuresti depune eforturi de promovare a educatiei prin sport, iar prin politicile sale de marketing doreste sa dezvolte numarul de suporteri din randul cetatenilor din municipiul Bucuresti si nu numai. Echipa de handbal feminin, care va reprezenta Romania in EHF Champions League, a devenit una dintre cele mai competitive din Europa, iar iubitorii de handbal din Romania au mari asteptari in noul sezon 2015-2016. Dezvoltarea din punct de vedere valoric a echipelor de handbal (feminin si masculin) la nivel de juniori, rezultatele obtinute in sezonul precedent, ne pozitioneaza in acest moment drept cel mai prolific si puternic club de handbal din Romania si poate din Europa (!?).

 

In ceea ce priveste Raportul Curtii de Conturi, putem face urmatoarele mentiuni:

 

  1. Reprezentantii Curtii de Conturi au apreciat eforturile depuse de institutia noastra de a optimiza si reorganiza activitatea, in comparatie cu ceea ce s-a gasit si constatat la precedenta misiune de audit si control financiar din anul 2013;
  2. La sedinta de conciliere cu reprezentantii Curtii de Conturi am reusit ca din cele 10 pct. din lista, sa negociem scoaterea unui singur pct., aducand in acest sens argumente;
  3. S.M. Bucuresti a depus o contestatie in ceea ce priveste 2 din cele 9 pct. Aceste puncte reprezinta dupa parerea noastra o interpretare subiectiva a prevederilor legislative si speram noi ca aceste contestatii sa fie solutionate in favoarea institutiei noastre. Contestatia depusa poate fi consultata (aici);
  4. Celelalte puncte fac obiectul unor masuri care vor fi implementate in termenii stabiliti de catre Curtea de Conturi;
  5. Daca unele puncte fac obiectul unor abateri de la legalitate si regularitate care pot fi imputate conducerii CSMB dinainte de luna iulie 2013, unele puncte ni le asumam, fiind o rezultanta a mai multor factori conjuncturali. Una din cele mai importante cauze o reprezinta lipsa de personal  suficient si calificat in cadrul institutiei, in aceasta perioada avand ocupate doar 24 din cele 67 de posturi din organigrama. Alte puncte tin de demersuri si sprijin institutional intre CSM Bucuresti  si Consiliul General al Municipiului Bucuresti si aparatul administrativ al Primarului General.

In acest sens am propus si aprobat in sedinta C.A. din data de 13 iulie 2015, o modificare a organigramei CSMB (implicit a ROF-ului) prin care Compartimentul Economic se va transforma in Serviciul Economic. Mentionam faptul ca nu se vor mari numarul de posturi si nici volumul de salarii ale institutiei, efectuandu-se o redistribuire a posturilor libere de la celelalte birouri/compartimente/servicii catre acest viitor serviciu.

  1. Inregistrarea si incasarea penalitatilor de intarziere este un proces aflat in derulare. Sunt stabilite comisii de lucru in acest sens, unele au fost stabilite de mult timp si suntem in faza in care imputarea sumelor isi urmeaza parcursul normal (notificari, concilieri, depunere in instantele de judecata de cereri etc.).
  2. Plata amenzii in valoare de 200.000 lei dispusa de catre A.N.R.M.A.P. la valoare de ½ nu putea fi contestata, abaterea fiind evidenta, in acest sens constituindu-se o comisie care a stabilit imputarea sumei conducatorului institutiei la acea data.
  3. Au fost efectuate demersuri ca procedura de evaluare a spatiului in care ne desfasuram activitatea sa fie demarata si valoarea contabila sa fie inregistrata in contabilitate;
  4. Procesul de inventariere a patrimoniului este in desfasurare, stabilindu-se o Comisie de Inventariere care are o agenda de lucru si raportari punctuale. Lipsa la acesta data a Procesului Verbal la care lucreaza Comisia de Inventariere tine de motive obiective, explicate si reprezentantilor Curtii de Conturi, care rezida din dimensiunea lipsurilor constatate, diferentelor din documente, procedurilor impuse de legislatie.

 

Sportul romanesc are nevoie de sprijin si de un cadru organizatoric/legislativ care sa promoveze educatia prin sport, practicarea intr-un mod continuu si sustinut a activitatilor fizice, accesul facil la infrastructura, dar si baze sportive mai multe, mai moderne si mai bine intretinute.

Avem nevoie de o finantare a Asociatiilor Sportive Scolare – singura cale de a relansa sportul romanesc si singura modalitate de a mari aria de selectie pentru cluburile sportive care se ocupa de performanta si a numarului de sportivi de la 250.000 cati avem astazi, la 3.2 milioane cati elevi sunt in sistemul preuniversitar. Proiectul pilot Centrul de Copii si Juniori al CSM Bucuresti reprezinta exemplul cel mai elocvent al interesului pe care copiii il au pentru practicarea activitatilor fizice si a sportului intr-un cadru organizatoric sanatos, daca sunt indrumati si coordonati de oameni de specialitate/tehnicieni si daca au modele demne de urmat in persoana unor campioni/campioane care sunt in varful unui sistem piramidal bine definit.

Este nevoie de sprijin din partea administratiilor locale si centrale, de finantare, de un pachet legislativ care sa conduca spre dezvoltare si nu spre blocare institutionala si o vanatoare de vrajitoare.

Avem nevoie de parghii pentru a dezvolta acest fenomen si de a pune bazele unei adevarate industrii a sportului in Romania, care sa dea inapoi natiunii un procent consistent la P.I.B., atunci cand statul va investi consistent in acest domeniu, care poate crea peste 500.000 de noi locuri de munca.

 

prof. Constantin Caliman

Director General CSMB

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave us a reply

You must be logged in to post a comment.

Abonare newsletter

CITIȚI ÎN CONTINUARE

Like & share